Istotny jest także rozwój rozmaitych form opieki dostosowanych do zróżnicowanych wymagań najstarszej części naszego społeczeństwa. Zadaniem przedsiębiorców jest z kolei dostrzeżenie osób starszych jako rosnącej siły nabywczej wytwarzanych przez siebie dóbr i usług. Przy projektowaniu dedykowanych seniorom rozwiązań muszą odważyć się sięgać po te, wykorzystujące innowacyjne technologie. Potrzeby zakupowe osób starszych zmieniają się w zawrotnym tempie. Rozwija się tzw. „srebrny rynek” a producenci zaczynają dostrzegać zalety projektowania uniwersalnego, czyli dostępnego dla wszystkich. Jakim konsumentem jest senior? Czy rynek produktów i usług nadąża za potrzebami konsumenckimi seniorów?
Seniorzy ważnym ogniwem gospodarki – polityka senioralna wyzwaniem dla rządzących
Prelegenci:
- Anna Gembicka – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej
- Marlena Maląg – Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
- Magdalena Mazur-Wolak – Dyrektor Departamentu Obsługi Klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych
- Józefa Szczurek-Żelazko – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia
- Małgorzata Zwiercan – Sekretarz Prezesa Rady Ministrów w Biurze Prezesa Rady Ministrów