Eksperci nie mają wątpliwości – przekop Mierzei Wiślanej robi wrażenie. Inwestycja z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój regionu. Będzie ok. 3 tys. nowych miejsc pracy w portach i marinach w Elblągu, Suchaczu, Tolkmicku, Fromborku, Stegnie, Sztutowie i Krynicy Morskiej. Do 2022 roku ma powstać kanał o długości ponad 1 kilometra, szerokości 20 metrów i głębokości 5 metrów łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Skróci on dotychczasową drogę przez Cieśninę Piławską na Morze Bałtyckie prawie o 100 kilometrów. Nowa inwestycja ma usprawnić transport morski pomiędzy portami w Trójmieście i Elblągu, ożywić gospodarczo Warmię i Mazury. Ma także uniezależnić Polskę od możliwości wypływania na morze z portu w Elblągu.
W jaki sposób przekop Mierzei Wiślanej może wpłynąć na rozwój regionu i polskiej gospodarki?
Prelegenci:
- Grzegorz Chocian – Prezes EKOTON Sp. z o.o.
- Katarzyna Krzywda – Dyrektor Departamentu Gospodarki Morskiej w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
- Wiesław Piotrzkowski – Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni
- Jerzy Wilk – Zastępca przewodniczącego Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Poseł na Sejm RP
- Arkadiusz Zgliński – Dyrektor Zarządu Portu Morskiego Elbląg Sp. z o.o.